Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
HH

Karma! Jsem ráda, že tu nejsem jediná, komu není pravopys úplně lhostejný:-)

1 0
možnosti
Foto

Aby si přihřál polívčičku, tak v praxi opovrhovali vzděláním naši soudruzi. Vzdělaný člověk byl prožluklý intelektuál.

O matematice je zbytečné mluvit, nicméně aspoň ty kupecké počty by mohl zvládnout každý. Čeština má na rozdíl od jiných jazyků jednu velkou výhodu, je vůči špatné výslovnosti a gramatickým chybám dosti odolná (je redundantní), fonetika je triviální (až na "ř"), není tonální, má jen 5 jasně definovaných samohlásek a gramatika vychází z latiny - je tedy naprosto logická. Částečně sloužila i jako základ esperanta.

Zmíněné jevy na sociálních sítích varují: milá dítka, jakpak se jednou budete chtít uživit?

Karma!

0 1
možnosti
PP

Jo jasne :-) A proto temer nikdo ze statutaru ex patu nechce na verejnosti mluvit ani po 15 a vice letech cesky, i kdyz cestinu v soukromi zvlada bez problemu.

Cestina je totiz diky PRAVE NELOGICNOSTEM, NEFONETICNOSTEM A VÝJIMKÁM jeden z mala jazyku, kde je i po desitkach let poznat jinak genialne inteligentni cizinec.

Mistrne to predvedla napriklad Helena Ruzickova v Slunce seno...

0 0
možnosti
VN

Mám kamaráda, který učí na jisté soukromé VŠ ve Zlíně. Několikrát se mu stalo, že studenta upozornil na hrubky v závěrečné písemné práci. A co na to student? "No, když vám to tolik vadí, tak mi to opravte"

1 0
možnosti
Foto

Takže je nejenom blbej, ale ještě drzej...Nabízí se úvaha, zda by toto pronesl student UK...(I když hrubky by jistě udělal také)

0 0
možnosti
PP

Ne náhodou se přiznává, že největším zdrojem !!FACHIDIOTISMU!! jsou nadaní matematici a lidé zaměření "láskou" k jedničkám a nulám (černé a bílé ve všem). 

(Fachidiot = vysoce, avšak pouze jednostranně vzdělaný a specializovaný odborník,který často postrádá základy humanitního vzdělání, celostní myšlení a sociální komunikační schopnosti a dovednosti.

Panu autorovi by ale měl někdo více kvalifikovaný, nežli já, vysvětlit, co to je také DYSLEXIE a DYSGRAFIE či AGRAFIE.

Začal by lépe snášet nebohé ovčany okolo sebe, nejen na sociálních síťovinách.

Co se týká :-/"skvělé angličtiny":-/, doporučuji mu přečíst si mé blogovské poddílo:

http://pavelpetkov.blog.idnes.cz/c/441247/Anglicky-mne-princ-chtel-jen-svleknout-poprve-kalhotky.html

A pochopí, že většina planety používá angličtinu, na rozdíl od Gott/line nejen v Podkrkonoší - čímž krajana zdravím, jen se křípěním zůbů a při praktikování "Člověk je člověku vlkem".

Pokud se štítí otevírat cizí díla, možná postačí jen vyňatá velice jednoduchá mapka:

http://blog.idnes.cz/blog/23339/441247/Britattack.jpg

A rázem mnohé "nesnesitelné záhady světa" mu nebudou stát za sociopaticky uhnětený článek do blogu ;-);-DR^

0 1
možnosti
Foto

Vy mezi nadané (i matematiky) nějak nepatříte. Vy byste si měl najít, co znamená slovo DYSLOGIK.

Odkaz na mapku to dokazuje.

0 1
možnosti
Foto

:-)R^ Jseš rád, Leoši? :-) Požadovaná odpověď: JSIM ! ;-D

0 0
možnosti
JK

R^ Karma.  Jen bych oponoval v tom, že čeština patří k nejtěžším jazykům.  Zdaleka ne, i když není jednoduchá.  Ale když vidím, jaké chyby je schopen udělat absolvent VŠ v životopise, je mi smutno.  Jak může ten, kdo není schopen se naučit rodný jazyk tvrdit, že umí perferktně další dva jazyky, anebo dokonce svůj obor ?

1 0
možnosti
Foto

Můj první muž není Čech, česky se začal učit až kolem devatenácti, když tu začal studovat, resp. o něco málo dříve- v přípravce pro cizince. Mluví i píše česky dokonale, pouze když se extrémně rozčílí, má přízvuk, který rozpozná jen člověk s hudebním sluchem. Oproti tomu mnozí jeho kolegové ze studií i práce, v Čechách narození, píší jak absolventi nikoli několika VŠ, ale spíš Zvl. Š. A nejde ve většině případů o poruchy učení, ty se dají celkem jednoduše rozpoznat. Dejme tomu, že tito pánové, takto i světově uznávaní experti, byli jednostranně zaujati konkrétním oborem už od dětství, ale stejně- když jsem viděla psaníčko "Chtěl bychsem vipučit ti skripta ...", tak na mne sáhla smrt.

0 0
možnosti
Foto

Souhlasím. R^

Ale na obranu matematiky vystoupím. Je to s ní zcela stejné. jako s tou češtinou na FB. Oni to neřeší. A nejde jen o písmenka v rovnicích. Jelikož kantořím, mám o té matematické vzdělanosti přehled. Když je pro ně nepřekonatelným problémem vypočítat, jaká je cena zboží včetně DPH, jestliže je známa cena bez DPH a částka DPH, pak jde o ryzí matematickou, či logickou negramotnost.

Ale podobně, jako u té češtiny: oni to neřeší. A že je pak v reálném životě každý okrade je jim jedno. Dobře, derivace a integrály asi opravdu v životě příliš neužijeme, ale toto je už negramotnost elementární.

(A to nezmiňuji, že řada těch mých studentů jsou různí ing., Dis, Mgr., MBA a co já vím.)

2 0
možnosti
Foto

L44e37o35š 22P36a76t73k84a

9. 1. 2015 10:31

Studenti daného oboru, jež s matikou souvisí, by to jistě umět měli. Nicméně DPH počítám i já na kalkulačce (hlavně od té doby, co je 21 místo 20%) :)

0 0
možnosti
LN

..a ještě k té matice....onehdy jsem trochu provokoval v hospodě tvrzením že 1 +1 = 10....zajímavé bylo že místní opilec zhruba mého věku to následně pochopil...a ale opodál sedící skupina aktivních středoškoláků ne...

..ale možná že dnes slovo "středoškolák" znamená...že do školy chodí jen ve středu....

1 0
možnosti
LN

..pravopis mi nedělá problém....ale třeba tady (míněno v diskuzích, ne na blogu) jsem si zvykl psát určitou formou ...tečky místo diakritiky, používání hovorovejch vejrazů, až na výjimky ignorace velkých písmen....a tak...

...přesto přiznám ....že když mi kdysi dcera napsala SMS....že si ještě s kamarádkami skočí na "picu".....tak jsem dost dlouho váhal.... jestli mám bejt klidnej...nebo vytáhnou z jarmary brokovnici a jít dělat pořádek....

...a karmu dávám....;-)

0 0
možnosti
JP

Máte pravdu, některé hrubky jsou úděsné. Takový Větnamec nebo pondělý, to jsou přímo lahůdky.

1 0
možnosti
LN

..osobně skáču metr vysoko při..."kdyby jste"....

3 0
možnosti
  • Počet článků 55
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1564x
Působím v oblasti komunikace, mám ji rád. Denně před ní však unikám do roubenky v Podkrkonoší. Píšu hodně o sportu, nikoliv však výhradně. Přeji příjemné čtení a moje starší blogy najdete na pankreativec.cz nebo FB/pankreativec

Seznam rubrik